Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Dansk virksomhed præsenterede skibsdesign i Kina

Onsdag 11. oktober 2017 kl: 12:48
Share  


Af: Redaktionen

OSK-ShipTech A/S var i september medudstiller på Denmark Day i den kinesiske millionby Guangzhou for at præsentere dansk skibsdesign og innovation - og som en cementering af de tætte forretningsrelationer mellem de to lande

I forbindelse med ’Det dansk-kinesiske Turismeår 2017’ var 26. september Denmark Day i den kinesiske millionby Guangzhou. Begivenheden havde til formål at hylde og styrke uddannelses-, forsknings- og innovationssamarbejdet mellem Danmark og Kina samt danske miljøløsninger, turisme og kultur.
 

Kristian Lind, Chief Technical Officer i OSK, viser Kronprinsen OSKs jubilæumsbog og billedet af Prinsesse Isabella i færd med at døbe LNG-færgen Prinsesse Isabella, som er designet af OSK-ShipTech.




Som et eksempel på et succesfuldt samarbejde mellem Danmark og Kina var OSK-ShipTech (OSK) inviteret med på stand hos det kinesiske værft Guangzhou Shipyard International Company (GSI), som er et af de største skibsværfter i Kina. Værftet har flere gange samarbejdet med de danske skibsarkitekter hos OSK, der på verdensplan er kendt for innovative løsninger og stor knowhow.


- Med over 50 år i branchen har vi været involveret i skibsbyggerier og maritime projekter over det meste af verden - oftere og oftere i Kina, hvor vi har udviklet et meget værdifuldt samarbejde med GSI. Derfor var vi også glade for muligheden for at præsentere vores produkter og kompetencer i et forum med fokus på viden og innovation sammen med et af Kinas største værfter, siger CCO i OSK, Anders Ørgård.


Lige uden for den kinesiske millionby ligger øen, der tidligere blev kaldt ’Danes Island’. Øen fungerede for mange år tilbage som danskernes base, hvor skibe kunne overvintre og gennemgå reparationer i forbindelse med handlen med Kina. Under Denmark Day ærede blandt andre Hans Kongelige Højhed Kronprins Frederik de mange danske sømænd og handelsfolk, der i dag ligger begravet på øen, ved en mindehøjtidelighed, hvor også Chief Technical Officer Kristian Lind og CCO Anders Ørgård fra OSK-ShipTech deltog.
 

Tilbage i Guangzhou besøgte Kronprinsen GSI og OSK på deres fælles stand, der var opstillet på udstillingen for de vigtigste virksomheder for handlen mellem Guangzhou og Danmark.
 

Lige nu samarbejder det kinesiske værft og de danske skibsarkitekter blandt andet om byggeriet af nogle af verdens hurtigste RoPax-færger - eksempelvis Gotlandsbolagets LNG-baserede M/S Visborg og M/S Thjelvar, hvor OSK har udviklet designet.
 

Kina satser benhårdt på byggeri af RoPax-færger, så det er formentlig ikke sidste gang, skibsarkitekterne hos OSK har spidset blyanten for at tegne færger hos det kinesiske værft.
 


 

Om OSK-ShipTech A/S
  • OSK-ShipTech A/S er totalleverandør på det internationale marinemarked og tilbyder kompetencer inden for blandt andet koncept-, skibs- og interiørdesign, projektledelse, tekniske løsninger og miljøoptimering af skibe
  • Kombinationen af faglig og kommerciel viden har involveret OSK-ShipTech i en række af skibsprojekter i både ind- og udland og har sikret den danskstiftede virksomhed en unik position på hele verdens maritime marked
  • OSK-ShipTech er en del af OSK Group, som også tæller OSK-Offshore A/S samt Steen Friis Design A/S
  • Samlet har gruppen en meget stor kapacitet og knowhow inden for skibsteknik og oplevelsesøkonomi




Klik venligst

© Copyright 2017 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Politikere vil undersøge en fremskudt havn ved Tårs
- Havn på Ærø bliver undersøgt
- Aabenraa får mere havneplads
- International cementproducent etablerer sig på Aabenraa Havn
- Certifikater på søfartsområdet skal fornyes
- Havn på Lolland vil have erstatning af Vejdirektoratet
- Politiet tiltaler tidligere havnechef i Vejle for 16 forhold
- Der er et stort potentiale i energioptimering af skibe og bygninger
- Maskinmestrene sender formanden uden for døren
- Hamburg Süd bliver ved med at være Hamburg Süd
- Fire konsortier er prækvalificerede til havneudvidelse på Fyn
- Dansk koncern skal fortsat drive færgerute

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst

Klik venligst