Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Tysk offentlig høring af Femern Bælt-forbindelsen er afsluttet

Fredag 14. juli 2017 kl: 12:19
Af: Redaktionen

Den offentlig høring af Femern-forbindelsen i Tyskland blev afsluttet torsdag, hvilket er to uger tidligere end planlagt. Sidste fase af høringen har omfattet en række større høringsmøder med blandt andet tyske myndigheder, lodsejere, miljøorganisationer og virksomheder

Møderne var planlagt afsluttet 27. juli, men torsdag i denne uge kunne de tyske godkendelsesmyndigheder afslutte møderækken. Høringerne er ifølge Femern A/S’ vurdering forløbet godt. Eksperter, jurister og medarbejdere fra Femern A/S har svaret på spørgsmål til den 14.000 sider store tyske byggeansøgning. 


- Et hold på omkring 50 tyske eksperter og fagfolk har i de seneste uger besvaret spørgsmål fra myndigheder, borgere og organisationer om vores ansøgningsmateriale. Vores eksperter og medarbejdere har leveret en solid og langvarig indsats, og drøftelserne på møderne er forløbet i en konstruktiv atmosfære, siger projektdirektør, Claus Dynesen, Femern A/S.


Godkendelsesmyndigheden LBV i Kiel vil nu evaluere resultatet. 


- Vi vil fortsat skulle bistå myndigheden med yderligere dokumentation, justering af tegninger og notater til støtte for dem, når de nu skal udarbejde den endelige godkendelse. Det er LBV i Kiel, der beslutter, hvordan den afsluttende proces skal forløbe. Vi er stolte af det, vi har opnået, siger Claus Dynesen.


Femern-tunnelen har gennem det seneste år været i høring i Tyskland. 


Om Femern-forbindelsen:
  • Femern A/S bygger Femern-forbindelsen på grundlag af en statstraktat mellem Tyskland og Danmark
  • Den faste forbindelse opføres som en 18 kilometer lang sænketunnel, der bygges efter samme kendte teknologi, der blev anvendt på Øresundsforbindelsen
  • Den tyske myndighedsgodkendelse er sidste skridt, før byggeriet kan begynde. I Danmark er de nødvendige miljøgodkendelser på plads, der er underskrevet kontrakter med entreprenørerne og økonomien i projektet er blevet analyseret og godkendt af Folketinget
  • Femern-forbindelsen er brugerfinansieret gennem statsgarantimodellen, der også blev anvendt på Øresundsforbindelsen og Storebæltsforbindelsen. Femern forbindelsen har en tilbagebetalingstid på 36 år




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst