Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Ny teknik øger energieffektiviteten på to ro/ro-skibe

Tirsdag 9. maj 2017 kl: 16:00
Af: Redaktionen

Ny teknik øger energieffektiviteten på to ro/ro-skibe

ABB’s akselgeneratorer løfter energieffektiviteten på to ro/ro-skiber, som skal sejle for DFDS. De nye skiber er designet til at leve op til de nyeste miljøbestemmelser

De to skibe får akselgeneratorer installeret, hvilket gør, at hovedmotorerne opererer på et bredere, mere optimalt hastighedsområde. Akselgeneratorsystemet får drivkraften fra hovedmotorerne, og derved øges sikkerheden, hvis der skulle være fejl på hjælpemotoren. Skibenes hovedmotorer har også turboladere med ABB’s nyeste teknologi.


Juha Koskela, der er administrerende direktør for ABB’s Marine & Ports siger, at effektivitet og sikkerhed er hjørnestenene i søfartsindustrien.


- Vores akselgeneratorer indfører dette på begge DFDS-skibe. Det er ikke kun en miljøvenlig teknologi, det er også en meget rentabel teknologi, siger han.


Ved at bruge en alternativ energikilde, tillader akselgeneratoren optimering af hovedmotorerne og justering af stigning på propellerne, uanset skibets hastighed. Ved at tilføje belastningen til hovedmotoren forbedres den overordnede brændstoføkonomi. Systemet bliver skræddersyet til skibene, som vil være i drift i DFDS’ operationer i Nordsøen.


Akselgenerator-systemet gør det også muligt for skibene at tage hensyn til lokalsamfundet og miljøet, når de kommer i havn, da det kan kombineres med shore-to-ship forsyning. Det betyder, at skibet kan lukke for hjælpemotorerne ved kajen, hvilket igen mindsker udslip og vibrationer.


To high performance A270-L turbochargers til totaktsmotorer blev valgt til hvert skib, hvilket reducerer brændstofforbrug og dermed også udslip yderligere. Til de typiske krav på langsomtgående skibsmotorer, tilbyder turbochargers en større fleksibilitet på motordrift: høj trykjustering til del- eller lavlast og designet til den højeste effektivitet ved langsom og ultra-langsom sejlads.


De to Ro-Ro’er med 6.700 lane meter kapacitet, er de største fragtskibe nogensinde, der bygges til DFDS. Skibene bygges på Jinling Shipyard i Kina med levering i begyndelsen af 2018 med en option på yderligere fire skibe.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Seks meldes døde
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Containerskib sejler bro ned
- Skibe, der transporterer offshore-personale, bliver omfattet af ny international sikkerhedsstandard
- Kli­ma­re­gu­le­ringen af den globale skibsfart tager små skridt fremad
- Transport-koncern fra Esbjerg havde fremgang på bundlinien
- Lavere efterspørgsel og overkapacitet påvirkede resultatet hos tysk transportkoncern
- Rederi-koncern med islandske rødder lancerer rute uden om Frankrig
- Toldstyrelsen opfordrer virksomheder til at forberede sig på nyt it-system til eksport
- 31-årig anholdt i sag om indsmugling af 300 kg kokain
- Havneatlas giver overblik over danske erhvervshavne
- Havn melder sig ind i erhvervsorganisation

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst