Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Ny teknik øger energieffektiviteten på to ro/ro-skibe

Tirsdag 9. maj 2017 kl: 16:00
Share  


Af: Redaktionen

Ny teknik øger energieffektiviteten på to ro/ro-skibe

ABB’s akselgeneratorer løfter energieffektiviteten på to ro/ro-skiber, som skal sejle for DFDS. De nye skiber er designet til at leve op til de nyeste miljøbestemmelser

De to skibe får akselgeneratorer installeret, hvilket gør, at hovedmotorerne opererer på et bredere, mere optimalt hastighedsområde. Akselgeneratorsystemet får drivkraften fra hovedmotorerne, og derved øges sikkerheden, hvis der skulle være fejl på hjælpemotoren. Skibenes hovedmotorer har også turboladere med ABB’s nyeste teknologi.


Juha Koskela, der er administrerende direktør for ABB’s Marine & Ports siger, at effektivitet og sikkerhed er hjørnestenene i søfartsindustrien.


- Vores akselgeneratorer indfører dette på begge DFDS-skibe. Det er ikke kun en miljøvenlig teknologi, det er også en meget rentabel teknologi, siger han.


Ved at bruge en alternativ energikilde, tillader akselgeneratoren optimering af hovedmotorerne og justering af stigning på propellerne, uanset skibets hastighed. Ved at tilføje belastningen til hovedmotoren forbedres den overordnede brændstoføkonomi. Systemet bliver skræddersyet til skibene, som vil være i drift i DFDS’ operationer i Nordsøen.


Akselgenerator-systemet gør det også muligt for skibene at tage hensyn til lokalsamfundet og miljøet, når de kommer i havn, da det kan kombineres med shore-to-ship forsyning. Det betyder, at skibet kan lukke for hjælpemotorerne ved kajen, hvilket igen mindsker udslip og vibrationer.


To high performance A270-L turbochargers til totaktsmotorer blev valgt til hvert skib, hvilket reducerer brændstofforbrug og dermed også udslip yderligere. Til de typiske krav på langsomtgående skibsmotorer, tilbyder turbochargers en større fleksibilitet på motordrift: høj trykjustering til del- eller lavlast og designet til den højeste effektivitet ved langsom og ultra-langsom sejlads.


De to Ro-Ro’er med 6.700 lane meter kapacitet, er de største fragtskibe nogensinde, der bygges til DFDS. Skibene bygges på Jinling Shipyard i Kina med levering i begyndelsen af 2018 med en option på yderligere fire skibe.




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Tysk transportkoncern udvider sine ruter med mindre forsendelser
- Rederi vil anlægge grøn havn ved den blå vandvej
- EU åbner ny ansøgningsrunde om midler til transportinfrastruktur
- Lavere færgetakster har givet ø-færgerne fremgang
- Maersk Container Industry lukker sin containerfabrik i Chile
- Rederi rykker Finland tættere på Aarhus
- Sejlskibsrace får bank som sponsor
- Ny fragtfærge skal sikre dansk rederi kapacitet til at vokse
- Rederi flytter rundt på tre færger
- Hirtshals Havn deltager i nyt havnenetværk
- Kattegat-rederi indsætter endnu en afgang
- Ny Vesthavn gør Kalundborg Havn til Sjællands nye dybvandshavn

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst