Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Færgerederi har atter fået en Shippax Award

Fredag 21. april 2017 kl: 12:35
Share  


Af: Redaktionen

På den årlige Shippax “Ferry Shipping Conference”, der blev holdt om bord på Grandi Navi Velocis »La Superba« i ugen før påske, modtog færgerederiet Scandlines endnu en gang den anerkendte Shippax Award. Scandlines fik også en Shippax Award i 2014 for omstillingen af færgen Prinsesse Benediktes dieselelektriske fremdriftssystem til et banebrydende hybridsystem. I år modtager Scandlines prisen som anerkendelse for rederiets nye moderne hybridfærge Berlin

Færgerederi har atter fået en Shippax Award
En uafhængig jury bestående af dedikerede eksperter inden for skibsfart udvælger vinderen af Shippax Award, og prisen anses derfor for at være den fineste inden for den kombinerede færge-, ro-ro- og krydstogtsbranche.


- Scandlines er stolt over, at færgebranchens anerkendte organisation har valgt at tildele M/F Berlin denne fornemme pris. Juryen fremhævede især vores valg af hybridsystem, Berlins optimerede skrog og det unikke og moderne design i passagerområderne, siger CCO hos Scandlines, Morten Haure-Petersen.


I maj og december 2016 indsatte Scandlines to nye færger på ruten Gedser-Rostock - Berlin og Copenhagen. For første gang i rutens historie blev der designet to færger specielt til ruten, da Scandlines også havde et ønske om at give kunderne en helt anden maritim oplevelse om bord samt øge effektiviteten af driften.


I forbindelse med udviklingen af skibene gjorde Scandlines et stort arbejde for at optimere skrog og fremdrivning for at forbedre ydelsen på lavt vand, manøvredygtighed og brændstoføkonomi.


De to nye færger drives af Scandlines’ hybridsystem, der kombinerer brugen af dieselgenerator og batteriinstallation. Hybridsystemet sørger for, at dieselmotoren udnytter brændstoffet mere effektivt samtidig med, at der er en underlæggende strømforsyning, hvis en dieselmotor skulle stoppe utilsigtet. Sammen med andre optimeringstiltag er færgernes brændstofforbrug blevet reduceret til næsten en tredjedel per overfart per bil sammenlignet med de hidtidige færger på ruten.


I færgens passagerområder er design og interiør inspireret af natur og landskaber, og i de store, lyse rum venter der kunden en fantastisk udsigt ud over havet. I Scandlines Buffet forrest i skibet er der over 300 siddepladser, det samme er tilfældet i foodXpress cafeteria, der ligger midt i skibet og har direkte adgang til den store og moderne Onboardshop. På øverste dæk ligger BerlinXpresso, der er indrettet i strandens farver og har direkte udgang til det åbne dæk.


Færgerne Berlin og Copenhagen blev færdiggjort på værftet Fayard A/S. Det franske arkitektfirma AIA architects stod for design og interiør af passagerområderne.


Interesserede kan læse mere om Shippax Award her (engelsk):









Klik venligst

© Copyright 2017 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Afsluttende høringsmøder om Femern-tunnel i Tyskland er gået i gang
- Dansk transportorganisation drøftede EU’s vejpakke i Bruxelles
- Transport-arbejdsgivere og fagforening er blevet enige om en ny overenskomst
- DSV har fået ny direktør for sin solutions-division i Danmark
- Transportkoncern sætter bæredygtige mål ud fra viden om alternative brændstoffer
- Fire-akslet tip-påhængsvogn er kommet til toppen af Danmark
- Trafikken på motorvejene vokser
- Ny færge giver plads til de ekstra lange lastbiler
- Tysk chauffør fik bøde på 49.500 kroner
- Ukrainer blev holdt tilbage
- Sydøstjyllands Politi kontrollerede lastbiler ved Padborg
- Danmark og Sverige vil undersøge fast forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst

Klik venligst