Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Færgerederi og turist-organisation vil hente tyskere til Bornholm

Tirsdag 4. april 2017 kl: 12:22
Af: Redaktionen

Destination Bornholm og Molslinjen er gået sammen om en strategisk aftale, der skal løfte turismen på Bornholm. Aftalen rummer blandt andet en målrettet indsats på det tyske marked

Den strategisk aftale, som Destination Bornholm og Molslinjen er blevet enige om, rummer en række elementer, herunder samarbejde omkring viden og indsigt om de tilrejsende samt fælles markedsføring. Første konkrete tiltag bliver en målrettet indsats mod Tyskland, hvor befolkningen i stigende grad viser interesse for at holde ferie i Danmark.


Samarbejdet om at udløse det tyske potentiale begynder, inden Molslinjen overtager færgeruterne til og fra Bornholm i august næste år.


Skandinavien er den næstmest eftertragtede rejsedestination for unge tyskere, og de søger i mange tilfælde udendørs-oplevelser. Det betegnes ofte som outdooroplevelser. Ønske om at være udendørs i sin ferie matcher godt med Bornholms varierede udbud til aktive turister. Samtidig er børnefamilierne begyndt at vende blikket mod nord, hvor ikke mindst det trygge miljø spiller en rolle.


En ny analyse fra VisitDenmark, der viser, at Danmark igen er blevet mere populært blandt tyskere, underbygger samarbejdet mellem Destination Bornholm og Molslinjen. 2,2 procent af den tyske befolkning angiver i undersøgelsen, at de forventer at holde mindst fem dages ferie i Skandinavien i 2017.


En fælles kampagne skal skaffe flere tyske gæster til den bornholmske sensommer og det tidlige efterår i 2018. Samarbejdet kickstartes dermed inden ruteovertagelsen, så man kan nå at påvirke tyskernes valg af ferie næste år.


- Vi ved, at tyskerne gerne holder ferie ved Østersøen, og vi har igennem de senste år fået mange flere tyskere til Bornholm, men mange holder fortsat ferien på den tyske side. Der vil være et betydeligt potentiale, hvis vi kan overbevise dem om at krydse Østersøen. Derfor er jeg glad for, at vi indleder samarbejdet med Molslinjen med en indsats netop her, siger Pernille Kofod Lydolph, der er direktør i Destination Bornholm.


Molslinjen vil med aftalen få vidende og erfarne partnere i at tiltrække gæster til øen.


- I fællesskab vil vi finde ud af, hvad der får folk til at besøge Bornholm i dag - og ikke mindst hvad der skal til for, at de også vil besøge Bornholm i fremtiden. Sammen skal vi løfte turismen og fastholde den gode udvikling og vækst på Bornholm, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.


Han indtræder som følge af Destination Bornholms vedtægter i selskabets bestyrelse i 2018.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Havn på Djursland nåede rekordomsætning for femte år i træk
- Udvidelsesplaner har udløst supplerende miljøkonsekvensrapport
- Stort havvindsudbud kan sikre brændstof til skibsfarten
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- Havneselskab med tre havne holdt godsomsætningen

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst