Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Det første godstog fra Kina er kørt ind på terminal i London

Onsdag 18. januar 2017 kl: 23:37
Af: Redaktionen

Det første godstog lastet med containere fra Kina kørte onsdag ind på DB Cargo UK’s terminal i London Eurohub i Barking. Den internationale transportoperatør InterRail Group i Schweiz opererer toget på vegne af China Railway International Multimodal Transport (CRIMT), der er et datterselskab under de statsejede kinesiske jernbaner

Under den 12.000 kilometer lange togtur har flere forskellige jernbaneoperatører langs banen været involveret i togtransporten - det sidste stykke fra Duisburg i Tyskland til London via tunnellen under Den Engelske Kanal, har DB Cargo været operatør.


Toget havde Yiwu i den østkinesiske provins Zhejiang som udgangspunkt og ankom ti London 18 dage efter. Det er halvt så lang tid, som hvis containerne skulle have været med skib.


Storbritannien er den senest tilknyttede destination på jernbaneforbindelsen mellem Kina og Europa. Toget, der ankom til London onsdag er som udgangspunkt et testtog. London er endnu et international punkt for InterRail Group - sammen med Duisburg, Madrid, Afghanistan og Riga - på korridoren "One Belt - One Road”, der er et initiativ taget af den kinesiske regering.


DB har samarbejdet med forskellige partnere siden 2011 om at køre ugentlige containertog på verdens længste jernbaneforbindelse, som blandt andet forbinder de tyske byer Duisburg og Hamburg med de kinesiske byer Wuhan, Chongqing og Harbin - og fra midten af 2016 Hamburg med den kinesiske provins Hefei. 


I 2016 blev der transporteret omkring 40.000 containere med tog mellem Kina og Europa. Mængden forventes ifølge DB at vokse til omkring 100.000 i år 2020.


Den mellem 10.000 og 12.000 kilometer lange togtur tager normalt mellem 12 og 16 dage. Containerne skal omlastes flere gange under vejs på grund af forskellige sporvidde. Togforbindelsen bliver normalt benyttet at kunder, der har tid-følsomt gods - eksempelvis tøj til salgsfremstød, elektronik og autodele.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Der er behov for styrket samarbejde
- Banedanmark skal undersøge tre mulige linieføringer
- Broarbejde blev beskyttet for vind og vejr
- Starten af året har budt på mange tog til tiden
- Tog mellem Silkeborg og Herning er stadig aflyst
- Dansk rederikoncern udvider sit logistiknetværk til Tyrkiet
- Tog er aflyst mellem Silkeborg og Herning i weekenden og mandag - måske længere
- Kommunikationsbureau ansætter tidligere politisk chef i transportorganisation som direktør
- Tysk transportkoncern lukker afdeling i Padborg

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst