Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Pakkedistributør har undersøgt tilpasningsevnerne hos detailhandlere

Onsdag 28. september 2016 kl: 10:56
Af: Redaktionen

Detailhandlere i Europa er langsomme til at tilpasse sig til online “flex-shoppere”. Det er konklusionen i en ny undersøgelse fra pakkedistributørvirksomheden UPS. Undersøgelsen peger på, at europæiske butikker er nødt til at være innovative inden for tre afgørende logistikområder for at være konkurrencedygtige på tværs af grænser for at holde en stabil eller voksende markedsandel på et detailmarked, som i stigende grad bliver mere globalt og som domineres af aktører, der sælger på tværs af grænser

Undersøgelsen fra UPS - UPS Pulse of the Omni-channel Retailer - fremhæver tre udfordringer, som det europæiske detailhandelsmarked møder for at omstille deres aktiviteter til online kunder. 


- Kunder udforsker adskillige forskellige online og traditionelle salgskanaler og vil bruge hvilken som helst, der bedst imødekommer deres behov. De bruger også deres sociale netværk til at sammenligne og bedømme tilbud, siger retail marketing manager Carrie Royle hos UPS i Europa. 


Hun peger på, at eksempelvis UPS logistik-løsninger kan hjælpe forhandlere med at vokse og øge tilfredsheden med online salgstransaktioner.


Tidligere på året har logistikeksperter fra over 700 detailvirksomheder bidraget med deres erfaringer til undersøgelsen. Detailhandlere i Europa har særlige investerings- og omstruktureringsplaner for at holde tempoet med de førende detailkonkurrenter. Over 30 procent sagde, at de står over for store udfordringer med at investeringer i IT, logistik, analyser af forbrugeradfærd og gøre ledelsen i stand til at reagere på omnikanal-aktiviteter.
 

Detailvirksomheder tilpasser deres forsyningskæde til forbrugere, der ofte shopper online, også kendt som “flex-shoppere” og bør særligt fokusere på tre nøgleområder: 
  • fysiske butikker
  • situationer hvor varer ikke er på lager
  • returvarer på tværs af grænser.
 
Bedre udnyttelse af fysiske butikker
Hvis de europæiske detailvirksomheder vil forblive konkurrencedygtige, bør de ifølge undersøgelsen overveje, at aktiviteten i de fysiske butikker formindskes, når online-aktiviteter vokser, hvilket betyder, at de bliver nødt til at gå ud over det traditionelle formål med en detailbutik, og i stedet inddrage det som en del af deres inventar og distributionsnetværk.
 

Næsten en tredjedel (27 procent) af europæiske detailhandelsvirksomheder bruger allerede butikker som komplette centre for onlinebestillinger, men der er store forskelle mellem landene i analysen.
 

Data fra UPS’ undersøgelse viser også, at 31 procent af detailvirksomheder i Europa planlægger at bruge deres butiksnetværk eller alternative afhentningslokationer inden for de næste 12-24 måneder for at tilbyde mere afhentning for de kunder, som køber online. 


- Detailundersøgelsen bekræfter vores oplevelser med flex-shopperne. Travle forbrugere afhenter deres pakker, når det passer dem bedst ved en af vores 24.000 UPS Access Point-lokationer på tværs af Europa og i Nordamerika, siger Carrie Royle og fortsætter:


- Næsten 27 millioner forbrugere verden over har allerede skrevet sig op til UPS My Choice - en online service og mobil-app som giver dig mulighed for at ændre på tidspunkt sted for leveringer, alt efter hvad der passer dig bedst.
 

Konvertér ”ikke-på-lager situationer” til salg
Ifølge tidligere UPS kundeundersøgelser vil 41 procent af kunderne, når de søger en vare, der ikke er på lager, gå over på en konkurrents hjemmeside og 20 procent af dem vil gå til konkurrentens butik. Kun 17 procent sagde, at de er villige til at købe og vente. Omnikanal-undersøgelsen viser, at online forretninger er rimelig reaktive ved udfordringer med varer, der ikke er på lager. 68 procent af e-handlere tilbyder sporing og levering til en foretrukken adresse, når produktet er på lager igen, 59 procent sporer ordrer og giver proaktivt kunden besked om rådighed, når den fysiske butik ikke kan følge med. Næsten halvdelen af alle fysiske butikker (45 procent) nøjes med at tilbyde kunder at vente uden at tilbyde dem et alternativ. 

 
Retur på tværs af grænser
Håndtering af returvarer er en essentiel faktor for detailsucces eller fiasko, inklusive e-handlere. Kunders tiltro og brandets integritet afhænger af effektive returneringer. Detailforhandlere sagde, at deres hovedudfordringer på dette område er at varetage beskadigede varer (64 procent) og at udføre kvalitetssikringer (50 procent). Undersøgelsen viser også, at detailforhandlere behøver assistance fra en tredjepartslogistikpartner. Over 60 procent svarede, at de har brug for adskillige tredjeparts logistikpartnere til at varetage retur, og mere end 70 procent sagde, at de bidrager til omkostningseffektivitet. 


- At varetage kunders ordrer og returvarer på tværs af grænser kan være udfordrende, siger Carrie Royle og fortsætter:


- UPS tilbyder en bred vifte af returmuligheder for detailbranchen. Kunder kan aflevere deres forudbetalte og forud-frankerede returpakker ved én af de 15.000 UPS Access Point-lokationer, der findes i Europa.
 

Om UPS Pulse of the Omni-channel Retailer-undersøgelsen
  • For at opnå en bedre forståelse af overgangen til en omnikanal-baseret tilgang til detailsalg har UPS finansieret Pulse of the Omni-channel Retailer undersøgelsen for 2016. Den dækker Belgien, Frankrig, Tyskland, Holland, Spanien og Storbritannien
  • IDC Retail Insights har foretaget telefoninterview på modersmålet eller modersmålene i hvert land mellem januar og marts 2016. Der var et mållagt niveau af 100 respondenter fra hvert land. (total = 707)
  • Interviewene blev foretaget med forretningsledere på seniorniveau, inklusiv de ansvarlige for forsyningskæde, logistik og e-handel. Undersøgelsen dækkede både direkte detailhandlere og forudgående detailproducenter indenfor påklædning, forbrugsvarer og high-tech industrier




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Chaufførmangel blokerer for udvidelser hos halvdelen af Europas vognmænd
- Dårlige bremser førte til betinget frakendelse af førerretten
- Sværlasttraileren tog en med som let last
- Vognmand fik sin nye vogn leveret på Lundevej
- Frederikshavn Havn kommer under kommunens ledelse
- Fire-akslet trailer kan tage to containere på en gang
- Vognmand fra Stenlille har fået en stor Volvo
- Transportvirksomhed i Horsens er kørt i Skifteretten
- Konkursramt transportvirksomhed i Glostrup havde 30 medarbejdere
- Transportfirma i Tilst kørte i knap tre år
- Ny elektrisk motor er en del af større batteri-elektrisk lastbilprogram
- Politiet tilbageholdt lastbil i Kalundborg

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst