Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Abildskou, BAT og FynBus vandt kundeservicepriser

Torsdag 26. maj 2016 kl: 13:17
Af: Mikael Hansen

Abildskou, BAT og FynBus vandt kundeservicepriser
En glad Jess Abildskou, direktør i Abildsou A/S, modtager prisen for bedste kunderservice.

Det blev igen i år de mindre regionale trafikselskaber, Bornholms Trafikselskab (BAT) og FynBus, der blev vindere af Passagerpulsens Kundeservicepris. De blev dog overtrumfet af den private fjernbusoperatør, Abildskou, som vandt den samlede pris for bedste kundeservice.

En ny undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk Passagerpulsen har testet alle trafikselskabernes kundeservice telefonisk og på nettet.
Fynbus og BAT vinder for andet år i træk Passagerpulsens Kundeservicepris for bedste telefoniske og online kundeservice, mens Abildskou samlet set leverer den bedste service og modtager prisen som Bedst Af Alle. Det skriver Passagerpulsen i en pressemeddelelse.


God kundeservice har stor indflydelse på, hvordan passagererne oplever trafikselskabet. Får de dårlig service, har det betydning for deres valg af transportmiddel fremover. Det viser Passagerpulsens undersøgelse bag Kundeserviceprisen, hvor 50 procent svarer, at kundeservice har stor eller meget stor betydning for deres valg af transportmiddel.


Når passagererne er i kontakt med trafikselskaberne bruger de i dag hyppigst trafikselskabernes hjemmesider. Ca. 2 ud af 3 brugte hjemmesiden sidst, mens hver 5. ringede til selskabet for at få hjælp.
-Det er vigtigt for passagererne at få løst deres problem hurtigt – og at blive mødt med venlighed og imødekommenhed. Med Passagerpulsens Kundeservicepris sætter vi fokus på, at god kundeservice er vigtig for at skabe forbedringer for passagererne i den kollektive transport, siger Anja Philip, formand for Forbrugerrådet Tænk.


Det kører for Abildskou – Bedst af alle
Abildskou vinder prisen Bedst Af Alle, fordi de samlet set leverer den bedste kundeservice på tværs af både online og telefonisk kundeservice.


-Kundeservicemedarbejderen havde et meget indgående kendskab til hjemmesiden og brugte god tid på at forklare mig præcis, hvor på hjemmesiden jeg kunne finde oplysninger om tilbudspriser, fortæller en testdeltager i undersøgelsen.
-Derudover har de en meget overskuelig hjemmeside, hvor det er hurtigt og nemt at finde pris/tid på den ønskede rejse, fortæller en anden testdeltager.


Kundeserviceprisen skal skabe inspiration i branchen
Kundeserviceprisen blev første gang uddelt i 2015, fordi Passagerpulsen ønsker at sætte fokus på, at god kundeservice er vigtig.
Anja Philip forklarer, at prisen er et skulderklap til de trafikselskaber, som giver en særlig god kundeservice.
-Vi vil gerne anerkende dem, som gør det bedst. Men samtidig er det også en mulighed for, at selskaberne kan blive inspireret og lære af hinanden.

Det der er særlig interessant ved Kundeserviceprisen er, at det igen i år er busselskaber, som løber med priserne, endda de samme selskaber.


Bedste Online Kundeservice
Selvom Fynbus ikke vinder den samlede pris igen i år, kan de glæde sig over prisen for Bedste Online Kundeservice.


”Det, der gør Fynbus’ hjemmeside til en særlig oplevelse er, at den er nem at overskue, sproget og tonen er imødekommende, og man fornemmer tydeligt, at den er lavet med udgangspunkt i passagerernes væsentligste informationsbehov”, lyder begrundelsen fra Passagerpulsen til Fynbus.


Bedste Telefoniske Kundeservice

Prisen for den Bedste Telefoniske Kundeservice går til Bornholms Trafikselskab, BAT.


”Det, der igen i år gør BATs telefoniske kundeservice til en positiv oplevelse, er, at kunderne kommer hurtigt igennem til en kompetent medarbejder (den gennemsnitlige ventetid var kun 14 sekunder), og at medarbejderne formår at sætte sig i kundens sted og udvise engagement, lyder forklaringen fra Passagerpulsen.





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Forhandler af store og små køretøjer er tilfreds med 2023-resultatet
- Lufthavn på Djursland får vinterafgange til skiområdet i Sverige og Norge
- Fredag 19. april 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- 30-årig mand blev varetægtsfængslet i fire uger
- Politiet har beslaglagt knap 3.000 køretøjer
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Påsken betød færre passgerer i lufthavn ved Aalborg
- Havneby i det vestlige Sverige får et elektrisk ladehub
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- 2023 blev et tilfredsstillende år for Metroselskabet
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Bus- og togoperatør går kollektiv

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst