Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Sydvendte ramper skal lette adgange til motorvejen fra Skanderborg

Tirsdag 3. maj 2016 kl: 10:26
Af: Redaktionen

Vejdirektoratet og Skanderborg Kommune går i gang med at anlægge nye sydvendte ramper fra tilslutningsanlæg 53 til Østjyske Motorvej. Det kommunale medfinansieringsprojekt skal skabe bedre forbindelse mellem den sydlige del af Skanderborg og Motorvej E45. Med anlægsarbejdet får Skanderborg Kommune opfyldt et mangeårigt ønske

Når ramperne er anlagt inden udgangen af 2017, kan trafikanterne fra Vroldvej komme mod syd ad Østjyske Motorvej. Etableringen af de sydvendte ramper ved tilslutningsanlægget skal sikre en forbedret tilgængelighed til kommende erhvervsområder i den sydlige del af byen og reducere uvedkommende trafik gennem midtbyen i Skanderborg.  
 

Projektet bliver en realitet med støtte fra den såkaldte med-finansieringspulje, en statslig pulje til kommunal medfinansiering af kommunale ønsker til projekter på statsvejnettet. De anslåede udgifter på 34 millioner kroner fordeles ligeligt mellem Skanderborg Kommune og staten.  

 
- Vi har gennem flere år arbejdet på at få Staten til at finansiere en stor del af projektet, og jeg er glad for, at arbejdet nu går i gang. De sydvendte ramper er afgørende for, at vi kan tiltrække nye virksomheder til det store erhvervsområde i den sydlige del af Skanderborg, men de er også vigtige for afviklingen af trafikken generelt. Skanderborg har vokseværk, og der kommer flere og flere biler de kommende år. Ramperne vil hjælpe med til at lette trafikken i hele området, siger borgmester i Skanderborg Kommune, Jørgen Gaarde (S). 

 
De nye sydvendte ramper var oprindelig planlagt tilsluttet nye rundkørsler på den overførte kommunale vej, Vroldvej. Siden besluttede Vejdirektoratet og Skanderborg Kommune imidlertid at ændre det vestvendte kryds til et ureguleret kryds, hvor den sydvendte tilkørsel til motorvejen udføres som en såkaldt sløjferampe. Løsningen har en række umiddelbare fordele, hvoraf de væsentligste er:
  • Forbedret trafikafvikling (kapacitet), da trafikken fra Skanderborg mod E45 syd foregår via højresving, og derved uden gene for den øvrige trafik på Vroldvej
  • Reducering af anlægsudgiften




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Politiet har beslaglagt knap 3.000 køretøjer
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Havneby i det vestlige Sverige får et elektrisk ladehub
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- Lastbilleverandører sætter fokus på lastvognsmekanikeruddannelsen under DM i Skills
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Lokal entreprenør skal ombygge motorvejstilslutning ved Taulov
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst