Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Iveco har fire Danmarks-premierer med til transportmessen i Herning

Fredag 20. februar 2015 kl: 11:42
Af: Redaktionen

På den kommende messe i Herning - Transport 2015 - i dagene 19. - 22. marts præsenterer den italienske lastbilproducent Iveco fire Danmarks premiere - en ny Daily Hi-Matic med otte-trins automatgearkasse i en 3,5 t version, en ny Daily i en 7,2 t version med nyttelast op til 4,7 ton, en Eurocargo i en 6x2 version, der er markedets første 22 ton lastbil, og en Iveco Stralis Hi-Way i en ny FEP brændstofoptimeretversion, der gør det lettere at spare brændstof

  • På messen bliver der mulighed for at testkøre den nye Daily Hi-Matic, ligesom gearkassen alene vil være udstillet på messestanden. Iveco's nye 7,2 ton model giver en nyttelastforbedring på 200 kg. Den nye Daily 7,2 tons version kan også fås i en Hi-Matic version. Bilen kan ses som en 72C17H/P version på messen.
  • Eurocargo ML120E25/P, 4x2 der er den let kørte lastbil beregnet for distributionskørsel. Med de gode manøvreegenskaber i tæt bykørsel fås nu også som en 6X2 ML220E25P, som markedets første 22 tons lastbil.
  • Stralis Hi-Way sættevognstrækker AS440S46T/P, 4x2 med den sidste nye motorgeneration i Euro 6 (FEP-Fuel effency package), samt en luksus pakke til den kræsne chauffør med blandt andet lædersæder.
  • Der udstilles ligeledes en Stralis AS440S48TX/P 6x2 med den nye bagmonterede ekstra tank på 260 l for maksimal tankkapacitet.
  • Med på messen har Iveco også  en Trakker Hi-Track Off-Road AT260T50, 6x2 der er beregnet for krævende entreprenøropgaver og kendetegnet som en pålidelige arbejdshest, der ikke lader sig stoppe af ret meget.

Alle de udstillede lastbiler fra mellemklassen og op efter, er med Iveco's motorsystem Euro 6 Hi-SCR (High efficiency SCR-system). Det er bygget til at overholde de lave NOx grænseværdier udelukkende ved brug af selektiv katalytisk reduktion uden brug af et EGR udstødningsgas recirkulations system.


Da motorerne kun indsuger ren filtreret luft i stedet for recirkuleret udstødningsgas, er slidtagen minimal og dermed følger meget lange olieskift- og serviceintervaller på op til 150.000 km. Det giver Iveco's kunder fordele i form af lavere driftsomkostninger og reduceret stilstand i forbindelse med serviceeftersyn.


Fra begyndelsen af 2015 kom Euro 6 motorer til Stralis 420-560 hk i en brændstofoptimeret udgave "Euro 6-FEP". Dette system giver en brændstofbesparelse på yderligere 1,5-2 procent. Det har været muligt ved at forbedre motorolieflowet igennem oliekøleren og kun cirkulere olien, når det er strengt nødvendigt og benytte en ny fuldsyntetisk lavfriktions motorolie. Alle modeller med automatisk gearskifte (Eurotronic) er blevet opgraderet med Eco-Roll funktion, der frikobler drivlinen under moderate nedkørsler, hvilket også er med til at forbedre brændstofforbruget.


Derudover er skifteintervallet for partikelfilteret øget fra 450.000 km til 600.000 km, hvilket er medvirkende til lavere driftsomkostninger.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Politiet har beslaglagt knap 3.000 køretøjer
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Havneby i det vestlige Sverige får et elektrisk ladehub
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- Lastbilleverandører sætter fokus på lastvognsmekanikeruddannelsen under DM i Skills
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Lokal entreprenør skal ombygge motorvejstilslutning ved Taulov
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst