Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

App'en "Rejs nemt" gør livet lettere for rejsekortkunder

Fredag 23. januar 2015 kl: 11:30
Af: Mikael Hansen

Rejsekort A/S har støttet udviklingen af en ny app, der hjælper rejsekortkunder med at huske at checke ud og samtidig tilbyder en række andre funktioner, der kan lette rejsen for kunderne.

Når kunden har indtastet den station eller det stoppested, som han skal rejse til, oplyser 'Rejs Nemt' om rejsemuligheder samt prisen på dem, hvorefter kunden vælger netop sin rejse. En alarm minder nu kunden om at huske check ind ved starten af rejsen og ved skift af transportmiddel samt om check ud, når rejsen slutter. Kunden kan også se sin rejsehistorik og saldoen på sit rejsekort. Endelig giver App'en besked om eventuelle driftsforstyrrelser på rejsekortsystemet. Alt sammen informationer, som Rejsekort A/S' mange kundeundersøgelser viser, at passagererne lægger stor vægt på. Det skriver Rejsekortselskabet i en pressemeddelelse.

 
'Rejs Nemt' er udviklet af NewDanishDesign, og Rejsekort A/S har støttet udviklingsarbejdet økonomisk for at gøre app'en gratis for kunderne.

 
- Vi har valgt at støtte udviklingen af 'Rejs Nemt' for at imødekomme især de kunder, som har svært ved at vænne sig til at checke ud, når de slutter en rejse. I tillæg til det indeholder app'en en række andre funktioner, som kan gøre rejsen lettere. Det vil vi gerne tilbyde både eksisterende, men også alle de nye kunder, som vil begynde at bruge rejsekort, når salget af klippekort til rejser i hovedstadsområdet stopper 8. februar, siger Bjørn Wahlsten, administrerende direktør i Rejsekort A/S.
 

App'en 'Rejs Nemt' er ikke en del af rejsekortsystemet, og derfor har Rejsekort A/S ikke et ansvar i forhold til app'ens funktionalitet. NewDanishDesign henvendte sig selv til Rejsekort A/S med deres idé.

 
- Vi har selv haft svært ved at huske at checke ud, og syntes derfor, det var oplagt at udvikle en app, der hjælper kunderne med at huske det - og samtidig kan finde rejsemuligheder og priser samt oplyse rejsehistorik og saldo på rejsekort. Kort sagt samler 'Rejs Nemt' alt det, rejsekortkunderne har brug for på deres rejse, i én samlet app, siger Alexander Dircks Olander, medstifter af NewDanishDesign.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst